Faceți căutări pe acest blog

joi, 26 mai 2011

Cum am scris un acatist?

Duminica, 22 mai am fost a patra oara la Biserica din Delani (langa Beius). Cand am fost prima data am promis parintelui sa-i duc cateva din rugaciunile si pricesnele pe care le-am scris.
In 28 aprilie m-a sunat organizatoarea pelerinajului, mi-a spus ca a vorbit cu parintele de la Delani (Pr.Ionel Tota)si ca ma roaga sa-l sun. L-am sunat si, de la prima vorba, mi-a spus: "Aveti incuviintarea Fecioarei Maria sa scrieti acatistul Icoanei Sale de la Delani."
Am ramas fara grai.
Dupa ce "m-am adunat" cat de cat, am spus:"Bine, parinte. Daca este Voia Fecioarei Maria, asa sa fie!"
Am simtit o bucurie fara margini. Am gandit asa:"Cand ne rugam noi nu stim decat sa cerem sau in cel mai fericit caz, sa multumim. Acum, Fecioara Maria imi cere mie, nevrednica si pacatoasa, ceva. Inseamna ca pot sa fac acel "ceva". Totusi, in putina mea credinta, am cautat pe Google "cum se scrie un acatist", dar n-am gasit nimic sa ma ajute.
M-am rugat la Sfanta Treime si la Fecioara Maria. Am vorbit cu ea si i-am spus cu supunere si cu smerenie:"Sfanta Maica a lui Hristos, daca este voia Ta, te rog sa mi-l dictezi!"
In mintea mea au inceput sa se rostogoleasca ideile, parca il aveam pe tot in minte, doar trebuia sa-l scriu.
Primele 4 parti le-am scris joi dupa-amiaza, alte 4 parti si rugaciunea finala vineri dupa-amiaza si restul sambata de dimineata. Pana sambata la orele 12 l-am terminat de scris in calculator si l-am trimis prin e-mail parintelui.
Vineri, 29 aprilie a fost sarbatoare-Izvorul tamaduirii-, iar la Biserica din Delani s-a savarsit Sfanta Taina a Maslului. In aceasi seara sticla de pe Icoana Maicii Domnului s-a spart(fara sa o atinga nimeni). M-am intrebat de ce si mi-a venit raspunsul: "Fecioara Maria nu doreste ca Sfanta Sa Icoana sa fie acoperita pentru ca cei care vin spre Ea cu credinta si cu dragoste sa o poata atinge, spre vindecare. De aceea mirul care a izvorat din icoana a iesit pana acum la suprafata, prin sticla."
Ca sa am certitudinea ca am indeplinit bine misiunea ce mi-a fost incredintata, am intrebat:
"Sfanta Fecioara Maria, te rog sa-mi spui daca acatistul pe care l-am scris este in conformitate cu Voia Sfintei Treimi."
Raspuns:
"Noi ti l-am dictat."
"Ce trebuie sa fac mai departe cu el?"
R:
"A ajuns unde trebuie."
"Sa-l tiparesc in format de acatist?"
R:
"Poti sa-l tiparesti daca doresti, dar sa-l dai in dar. Vei primi bani pentru asta."

E simplu si usor sa faci Voia Sfintei Treimi si a Fecioarei Maria, cand stii ca toate sunt in folosul nostru, spre cresterea noastra spirituala.
Primiti iubirea din inima mea!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu