Faceți căutări pe acest blog

vineri, 5 februarie 2010

Cautati adevarul si el va va elibera!

Poate veti spune ca va spun lucruri banale, simple. Ce sa spun? Viata e facuta din lucruri simple.
Ieri cautam o bobina de ata roz ca sa cos o perdea. Am cautat in cutia cu ate, n-am gasit. Am cautat apoi, prin casa, peste tot pe unde s-ar fi putut adaposti o bobina de ata. Nimic. M-am dus inapoi la cutia mea veche cu ate. M-am uitat mai bine si, ce sa vezi? Era acolo. Uitata de vreme si putin murdara pe deasupra, parea alta culoare. Am dat la o parte firul murdar si a iesit la iveala ata de care aveam nevoie.

V-am povestit aceasta intamplare pentru ca asa ar trebui sa procedam noi acum cu valorile pe care le-am pus de-o parte, le-am uitat si peste care s-a asezat praful.
Cand spun "valori" nu ma gandesc la bani sau bunuri, ci la acele valori pe care stramosii nostri le-au transmis din generatie in generatie dar, din pacate, s-au pierdut pentru ca, din dorinta de a fi "moderni", "in rand cu lumea", le-am abandonat, imprumutand de la altii numai lucruri rele.

De ce credeti ca imparatul Traian a numit tara aceasta Dacia Felix?
Pentru ca, oamenii acestia, adica stramosii nostri, pana la venirea romanilor, nu duceau lipsa de nimic. Aveau pace, echilibru, credinta, traiau in deplina armonie cu natura, aveau tot ce le trebuie pentru ca isi faceau singuri lucrurile necesare traiului, dar, mai ales, traiau in armonie cu Dumnezeu si se considerau "cetateni ai universului"
Pamantul dacilor a fost leaganul primului popor, din care, prin migratie, sau roire, s-au imprastiat pana in India si in toata Europa.
In manualul "Istoria Romanilor" lectiile despre daci sunt insuficiente, cand ele ar trebui sa fie pietre de temelie si model pentru formarea caracterului fiecarui roman.
Parca s-ar vorbi despre un popor total diferit de cel actual. I-am ingropat pe daci si am format alt popor prin asa-zisul proces de "romanizare"(nu-mi place deloc cuvantul acesta si l-as scoate din dictionare).
Ce inseamna "romanizare, oameni buni?
Sa-ti aduci aici aproximativ 200 000 de soldati, sa exploatezi minereuri, sa le duci in tara ta ca pe banda rulanta, sa aduni crestinii din sate(adica dacii, bastinasii) cu mic cu mare, sa-i bagi in arene(anume confectionate in acest scop) sa-i sfasie animalele salbatice si tu, romanul(a se citi ad-literam) sa faci febra musculara la falci si la abdomen, de ras, sa violezi tinerele care nu reuseau sa-si ia viata pana sa ajunga in paturile comandantilor romani, sa arzi nu o casa, nu doua, ci sate intregi numai pentru faptul ca erau crestini si nu se supuneau "ordinelor imparatului"? Credeti ca romanii si-au pierdut timpul sa cultive pamantul si sa creasca animale? Nu! Au "luat" de unde erau.
Oare, de ce spune Traian in insemnarile sale din timpul campaniilor de cucerire si dupa(vezi cartea "De bello dacica"),ca limba dacilor e usor de inteles deoarece seamana cu limba vorbita de unele triburi din peninsula lor?
Atunci, care popor din care s-a format?
Si daca erau fratii nostri plecati mai demult, erau indreptatiti sa fure?
Nu i-a alungat nimeni de acasa!
Nu era corect sa se multumeasca cu ce si-au ales? Adica alt pamant cu conditiile si resursele sale.
Oare, prin ceea ce au facut nu au tulburat numai ordinea intr-o tara cum era Dacia (unica), ci chiar Ordinea Universala?
Dacii au luptat atat cat au putut, si-au pastrat demnitatea,credinta, verticalitatea, iar atunci cand mureau plecau cu zambetul pe buze. Daca ei aveau certitudinea ca sufletul este nemuritor, de ce s-au straduit unii atat de mult si se mai straduiesc si azi, sa ne implementeze idei, principii si convingeri straine noua, care nu sunt compatibile cu sufletele noastre?
Noi, urmasii, ce facem pentru ca cei care vin dupa noi sa-si cunoasca stramosii?
Nu se gaseste nimeni in tara aceasta, din cati au studiat istoria si au diplome de "istorici" sa scrie o istorie adevarata? Ne-au scos domnitorii din manualul de clasa a IV-a si au facut un amalgam (o ciorba) de istorie universala sau istorie a civilizatiilor.Si toate predate intr-o singura ora pe saptamana.
Pana cand ne va dicta cineva cum si daca sa pastram memoria stramosilor nostri?
Va rog, cautati izvoarele adevarate, sa restabilim pacea si armonia in tara aceasta, pentru ca, stramosii nostri dacii sa doarma in pace. Destul s-au rasucit in mormant pentru indiferenta noastra, pentru ca am lasat praful uitarii sa se asearna peste ADEVAR!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu